onsdag 15 februari 2012

Irriterad...

Ja idag är dag 10 jag jobbar och har haft magsjuka hemma och smågnabb med sambon. Vad resulterar det i?

Ibland blir det för mycket och man har olika åsikter om saker å ting! Så jag har kommit fram till att jag ska sluta jobba så mycket. Jag är mer av sorten där man som arbetslös får ta allt som finns, men alla tycker inte samma. Så nu skiter jag rent ut sagt i pengar och jobbar de som kommer men när denna veckan är över har jag jobbat 12 dagar i streck med dubbeljobb några av dagarna. Vad resulterar det i?

Jo att man blir ganska slut! Men för vems skull gör man det egentligen? Får man ingen hjälp så borde man skita i att jobba på det viset eller? Alla säger att man ska tänka på dom som jobbar (som när man är mammaledig och det är så synd om pappan som absolut inte skall gå upp på natten för dom skall jobba) släng er i väggen! Det är bättre att inte ha någon respekt alls och bara köra på! Varannan dag och varannan gång! Vare sig man jobbar eller inte! Är så frustrerad just nu!!! Ibland vill man bara stå på en äng och gapa ur sig lite granna..

Men skall lyssna på min kropp framför allt. Jag har fått yrsel så jag håller på att svimma. Märker det mycket på jobbet eller när jag gör något. Som att jag somnar men vaknar på 1 sek igen. Inte så jätte bra kanske. Men det är klart kroppen säger ifrån tillslut! Behöver semester känner jag!

Jag borde ta ledigt en vecka, men jag blir för snål för att göra det. Är van vid att få ut ganska mycket pengar och efter det så lever jag. Jobbar jag mindre så tjänar man mindre! Vilket resulterar i att man inte Kan köpa allt som man vill! Som vi ska bygga övervåning, fixa utsidan mm. Allt vill vi betala kontant, med det och allt annat jag vill köpa så är det klart att man får kämpa! (folk verkar tro att man får saker gratis här i livet)

Folk klagar eller är ganska nyfikna på hur vi har råd och Gud vad vi handlar, köper hus, köper bilar mm mm mm. Ja men vad har andra med det att göra? Jag handlar precis hur mycket jag vill, men jag sliter fan för det med! Det har jag alltid gjort! Jag har nästan alltid haft ut en lön mellan 30-40 000 kr. Konstigt att man skaffar sig en egen standard eller att man köper det man vill ha?! Vi har lån på hus och bilar, mer lån vill jag inte ha på andra saker som jag anser man kan spara till och betala kontant! Som på våra bilar vi har lån på hälften av vad dom är värda för att vi betalat så mycket kontant när vi köpt dom! Vilket gynnar oss själva! Men förstår inte va andra människor har med det att göra?!

Gaaaahhhhhhhhhh dampryck på mig!!!! Frågor på det ;)

Nu känns de lite bättre, återkommer =p

Visst är jag helt dum i huvudet!! ;)

4 kommentarer:

  1. Vilken snygg tavla!!

    Hoppas du inte tycker jag vart ett pain in the ass när jag frågat om huset bara. Vill ju så jätte gärna ha ett eget jag med! :D
    Och sen så gör ni ju va ni vill med resten ska alla andra skita i.

    SvaraRadera
  2. Nej tänk inte så, du har inte frågat något konstigt. Absolut inte snackat skit om oss bakom ryggen :) saknar dig pÅ jobbet :)) kom snart!!

    SvaraRadera
  3. Åhh! Folk alltså! Blir så irriterad på folk som lägger sig i sånt här. PRIVATekonomi heter det ju! Har oxå fått en del frågor och pikar av vissa folk när jag visar upp va jag köpt...

    Jag tycker du gör helt rätt, lever efter dina tillgångar, det gör väl alla?? Men jobba inte sönder dig bara... =)

    Kram

    SvaraRadera