fredag 1 mars 2013

Mia Skäringer!

Hon är ju helt klart min favorit! Suttit och läst hennes artikel i Amelia nu, känner mig dock gammal som köpt Amelia men de är en annan fråga ;-)

Älskar texten där det står " Det är bra om leelo kan somna hos andra, och då menar jag inte under ett bord på en fest, utan hos andra trygga vuxna- annars finns det inget utrymme för mig eller relationen. För man ska inte tro att det bara är att knäppa av relationsknappen och sedan knäppa på den igen efter två-tre år. För då kanske man inte hittar knappen. Även om allt går på sparlåga, så är de små stunderna viktiga. Och då snackar jag inte om sexlivet, utan om en fika, en middag eller bara hålla handen i sängen. Även om bebisen sover mellan oss så kan vi hålla handen, så att vi känner att vi är ett par, man och kvinna, inte bara föräldrar. Det är vi två också."

Jag tycker de är så klockrent det hon beskriver för jag känner igen mig till fullo, men våran dotter är snart 4 år och har börjat vakna på natten och kommer in och lägger sig hos oss. Super mysigt, men just för att inte glömma bort varann så finns ömheten på de sättet som hon skriver, vi håller alltid handen om vi inte "kan" somna bredvid varann och man känner verkligen att man har någon som bryr sig om en på riktigt! Det är dessa saker som gör att man känner kärleken extra mycket!

Det är så viktigt att inte glömma bort varann för det kan vara så lätt mitt i allt som när man blir föräldrar!

Jag är så tacksam för det jag har i livet! 2013 kommer vara året där mycket händer och jag är så lycklig för det som kommer och för hur man kan förändras!

Kärlek till er, ta väl vara på varann! Det förtjänar varje människa, att få vara lycklig och må bra ❤







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar