tisdag 9 oktober 2012

Stortjuuuuut!!

Ja med råge kan man säga! Grina som ett barn till kvällens 90210! Tänk att man lever sig in så mycket så det känns som man är med där själv!

Älskar dessa tonårsserier verkligen, jag vill inte bli gammal men känns som gammal knackar runt hörnet detta året! Satt och kolla igenom massa kort, brev you name it igår i en flyttlåda som jag haft i många många år! Tänk 15 år tillbaka vem man var då, vad man hade för förväntningar av livet och hur man trodde livet skulle se ut.. Fick skrattat en hel del, rensade och slängde väldigt mycket. Men har mycket kvar att gå igenom, har kommit till det stadiet där den där kartongen bara stått i flera år och tänkte spara en del kort som man kan titta tillbaka på ibland för att minnas saker igenom livet som man gjort. Men andra saker fick åka i papperskorgen.

Nu står man här 15 år senare och jag är nöjd med livet. Har gått igenom otroligt mycket, men det har gjort mig till den jag är idag. När jag var yngre trodde jag alltid att jag skulle stå vid 25 års ålder med allt det där man önskade utav livet. Men när den dagen kom stod jag utan någonting. Nu vid 30 års ålder så lever jag tillsammans med en underbar person, som gett mig finaste dottern, vi bor i ett hus som varit en dröm länge. Nu står jag här 5 år senare och har så otroligt mycket fint i mitt liv! Vad är det mer man borde ha? Hund, gift eller Volvo för att bli en riktig Svensson?

Är väldigt nöjd med att inte ha hund, att vara gift är inte så viktigt och Volvon, ja den valde vi bort för vi hittade en bättre bil som passade just oss! Så vad mer kan man begära?

Jag har en underbar familj, underbara vänner och fantastiska syskon, en systerdotter som man får följa igenom livets gång! Så vad mer skulle jag behöva?

Känner inte att jag behöver mer än det jag har, hade inte kunnat stå bättre än jag gör idag. Att ha kommit till den insikten är så otroligt skönt verkligen, att man får lov att vara lycklig, å att det inte beror och står och faller med någon annan utan att man äntligen är lycklig inombords! Det är livskvalité för mig!

Det har alltid hänt mycket runt omkring mig, mycket för att jag ibland är mer ärlig om vad jag tycker och tänker än jag borde. Det har fått mig att förlora "vänner", men det har även fått mig att finna vänner för livet! Jag har alltid varit en person många vänt sig till när som haft det svårt för att dom känt att dom kan prata med mig. Tyvärr är det ofta negativt i slutändan för man har stått med lång näsa och fått ta skit för saker som inte ens varit på det sätt som det framkommit, för att folk är fega för att vara ärliga om vad som egentligen skett. Så står man där ensam och undrar vad som hände och hur man själv kunde få all skit som någon annan gett. Det har lärt mig otroligt mycket, för nu när det gäller saker som blandar in mer människor än 1 till så backar jag, för jag har lärt mig utav mina misstag. Jag är inget rebound som man kan snacka sig igenom och sen vända sig imot och lägga över skulden på för att klara sig undan själv.

Jag är inte sådan, frågar någon vad jag tycker så är jag inte sen på att säga vad jag tycker och tänker. Ärlighet varar längst! Så vad har jag lärt mig? Att akta sig för människor som pratar en massa skit om andra närstående för det bådar inte gott i slutändan. Jag är absolut ingen ängel, självklart kan jag prata om andra. Men skillnaden är att jag inte säger saker jag inte kan stå för, gör man det missar man hela poängen vilket det är allt för många som gör ;) Sen gör alla människor misstag och förhoppningsvis så lär man sig på dom!

Vad jag ville säga med allt är att jag värnar mest nu för tiden om min familj, syskon och vänner som tar lika mycket som dom ger. Då hamnar man inte i obekväma situationer, man kan inte rädda alla människor som jag verkar ha trott innan, man får välja ut noga vilka som är värda besväret och inte! Det är där man finner den äkta lyckan i livet!

Kärlek på er, sov så gott ❤ ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar